ÁSZF

    ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
    hatályos: 2022.09.09.

    1. Impresszum

    Üdvözöljük oldalunkon!
    Kérjük figyelmesen olvassa el az KyBa Szalay Kármen EV Általános Szerződési Feltételeit, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező
    érvényűnek tekinti magára nézve. A jelen weboldalon vásárlás (internetes vásárlás) a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, azaz a szerződéskötésre a kereskedő és a fogyasztó egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.

    Az európai uniós és a magyar jogszabályok alapján érvényesek az online úton megkötött szerződések, így az ilyen módon megkötött szerződésekhez ugyanazok a jogi következmények fűződnek, mint a
    hagyományos módon (írásban vagy szóban) létrejött megállapodások esetén. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül, melyre
    vonatkoznak a szolgáltatóra vonatkozó adatokról és az elektronikus szerződéskötés lépéseivel kapcsolatban az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
    összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény tartalmaz rendelkezések, az elállási jog gyakorlásának részletes feltételeit pedig 2014. június 13-tól a fogyasztó és vállalkozás
    közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet valamint a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései.

    1. Üzemeltetői adatok, információk
      Cégnév: Szalay Kármen e.v.
      Székhely: 2310 Szigetszentmiklós Bóbitás u. 11
      E-mail: szalaykarmen@gmail.com
      Adószám: 91059721-1-33
      Nyilvántartási szám: 60438047
      Bankszámlaszám: Raiffesen Bank Zrt. 12023132-01753747-00100009
      Szerződés nyelve: magyar
      weboldal: www.kyba.hu
    1. Vonatkozó jogszabályok
    • A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
      • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
      • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
      társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
      • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
      • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
      szabályairól;
      • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében
      eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
    1. Fogalmak
      Felek: Eladó és Vevő együttesen
      Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
      Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
      Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés;
      Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz
      különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító
      eszköz;
      Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai
      jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
      Termék: a weboldal kínálatában szereplő, a weboldalon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát
      képezi;
      Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;
      Vevő/Ön: a weboldalon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy;
    1. Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása
      A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozza meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének
      feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

    Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A weboldalon történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és
    az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi. A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni.
    Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

    1. A szerződés nyelve, a szerződés formája

    A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

    A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

    1. Árak
      Az árak forintban értendők. A Szolgáltató az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: Áfa tv.) 188. §-ának (1)-(2) bekezdései szerint alanyi adómentes, így az árak ÁFÁ-t
      nem tartalmaznak. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.
    1. Megvásárolható termékek
      A megvásárolható termékek és azok leírása megtekinthető a weboldalon. Egyedi rendelések teljesítésére lehetőség nincsen. Felhívjuk figyelmét, hogy a termékek egyedi, kézzel készített kézműves termékek. Ezek alapján, amennyiben egyfajta termékből több is készül, nem garantálható, hogy azok teljes mértékben azonosak egymással, felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy eltérések lehetségesek. Az ezen bekezdésben foglalt egyedi jelleg, kézműves készítés miatti eltérések nem jelentenek nem szerződésszerű teljesítést, emiatt szavatossági igényt, vagy a szerződésszegés jogkövetkezményeit érvényesíteni nem lehet.
    1. A rendelés menete

    A kívánt terméket a weboldalon a termékek fül alatt lehet kosárba helyezni és megvásárolni. A megrendelés a előre utalásos fizetés esetén a tranzakció után válik érvényessé, utánvétel esetén a rendelés leadását követően azonnal.
    Amennyiben az üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az üzemeltető köteles azon az áron ajánlani a terméket.
    Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, a terméket saját csomagolásban adjuk kézhez.
    Egyedi megrendeléseket nem vállalok. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, kérjük, hogy a megadott elérhetőségeken vegye fel a kapcsolatot velünk.
    A megrendeléseket MPL, Gls futárszolgálattal küldjük. Lehetőség van a foxpost és gls és packeta, MPL csomagpontokba való megrendelésre is. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják.
    Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll
    módunkban ismételten elindítani.
    Az esetlegesen felmerülő további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

    1. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
      Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására amikor a termékek menüpont alatt a termék elérhető. Az Eladó legkésőbb az Ön megrendelőlapjának elküldését követő három munkanap során e-mail útján visszaigazolja az Ön
      rendelésének részleteit, melyben feltünteti a megrendelt termékek adatait, az igényelt szolgáltatások árát, a szállítási feltételeket, a teljes árat, valamint a megrendelés azonosítóját. A szerződés az Ön
      által elküldött megrendelőlap az Eladó által történő elfogadásával jön létre.
    1. Kedvezményekre vonatkozó általános szabályok
      Az Eladó által a vevő részére kibocsátott ajándékutalványok, kedvezmény kuponok, valamint promóciós kódok (a továbbiakban: kedvezmények) esetében az alábbi szabályok érvényesek. A kedvezmények más kedvezménnyel (ajándékutalvánnyal, árengedménnyel, kedvezmény kuponnal, promócióval) nem vonhatók össze.

    A kedvezményeket csak az Eladó honlapján leadott online megrendelés során lehet beváltani érvényességi idejükön belül. Lejárt kedvezmény nem használható fel. Online megrendelésnél Vevőnek a kedvezményt biztosító kódot a kuponkód helyén kell feltüntetni. Eladó fenntartja a jogot, hogy – a Vevővel egyeztetett módon – a Vevő részére korábban kibocsátott kedvezményeket a megrendelés visszaigazolásáig beváltsa.
    A kibocsátott kedvezményeket Eladó egyedi kódok alapján nyilvántartja. A nyilvántartásban szerepel a kedvezmény kódja, mértéke vagy összege, a kibocsátás dátuma, a Vevő neve és email címe, valamint a beváltás ténye.

    Vevő köteles a kedvezmény egyedi kódját titokban tartani, annak más személy részére történő tudomásra jutásáért, eltulajdonításáért, illetéktelen felhasználásáért Eladó felelősséget nem vállal.
    Vevő a kedvezményeket harmadik fél részére átruházhatja, de ezzel lemond az általa igénybe vehető kedvezményekről.
    Amennyiben a még fel nem használt, és érvényességi idején belül lévő, a Vevő részére kibocsátott kedvezmény kód a Vevő számára elérhetetlenné válik, vagy megsemmisül, akkor azt az Eladó elektronikus formában Vevő részére eljuttatva pótolja, vagy a megrendelés során beváltja, amennyiben azt Vevő kifejezetten kéri.
    A kedvezmények többszörözése, utánképzése, másolása, hamisítása tilos.
    A kedvezményekre vonatkozó szabályokat, valamint a kibocsátott kedvezmények érvényességi idejét az Eladó egyoldalúan jogosult módosítani. A szabályok módosítása azonban csak attól kezdve hatályos, ha azt Eladó a honlapján közzétette, vagy a Vevő kifejezett tudomására hozta.

    1. Fizetési módok
      • Banki előre utalással történő teljesítés vagy az átvételkor történő készpénzes vagy banki utalással történik

    A fizetendő végösszeg a visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát e-mailben küldjük.

Átvételi módok (fizikai termék esetén)

  • • futárszolgálat (házhozszállítás)
  • • csomagautomata
  • -személyes átvétel

    Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagoláson észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot.
    Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

    Teljesítési határidő
    1. A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított minimum 3 nap, de legfeljebb 15 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő

    2. eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési felelősségét

    3. kifejezetten kizárja.

    Jótállás
    1. Az üzemeltető által forgalmazott egyes termékekre az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás szabályait tartalmazó 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet szerint 30 nap jótállási idő áll rendelkezésére, e határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik. A vásárlót a jótállás joga nem illeti meg abban az esetben, ha a hiba a termék fogyasztó részére való átadását követően keletkezett vagy nem fizikai terméket vásárolt, hanem PDF mintát. Jótállás esetében a fogyasztót a jótállási időn belül, a meghibásodott termék díjmentes javítása, vagy cseréje illeti meg. A garanciális javítások a gyártási hibából eredő meghibásodásokra terjednek ki. A garancia feltételek a használati útmutatóban levő feltételek betartásával együtt érvényesek. A garancia a termékre került, kész termékként vásárolt elemekre nem vonatkozik. Ezek esetében a gyártót terheli a felelősség és a javítási kötelezettség. Egyebekben a jótállásra a Ptk.6.171-173.§-ban foglaltak az irányadóak.

    Termékszavatosság

  • Vállalkozás által fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek

  • sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy
  • nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
  • Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A
közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Egyebekben a jótállásra a Ptk. 6:168-6:170.§-ban foglaltak az irányadóak.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

A szavatosság nem érvényesíthető az alábbi esetekben

  • Nem rendeltetésszerű használatból eredő sérülések
    (pl. túlpakolás, erős húzás, külső mechanikai behatás)

  • Természetes elhasználódás
    (pl. anyagkopás, bőr természetes patinásodása)

  • Nem megfelelő tárolásból eredő károk
    (pl. nedvesség, penészesedés, hőhatás)

  • Olyan hibák, amelyek a termék átadása után keletkeztek a vásárló hibájából.

  • Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

  • Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön álltal megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladójogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
  • Részleges érvénytelenség
    Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett az alkalmazandó rendelkezései érvényesek.
  • Egyéb rendelkezések
    A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet, 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései az irányadók.
  • Elállási jog

    A fogyasztót a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet alapján 14 napos elállási jog illeti meg, amelyet indoklás nélkül gyakorolhat.
    Ez a jog kizárólag online vásárlásokra vonatkozik.

    1. Az elállási határidő

    A fogyasztó a termék átvételének napjától számított 14 napon belül jogosult a szerződéstől elállni.

    Ha egy rendelés több terméket tartalmaz, a határidő az utolsó termék átvételétől indul.

    2. Az elállási jog gyakorlása

    Az elállási szándékot egyértelmű nyilatkozattal kell jelezni az alábbi elérhetőségen:

    Szalay Kármen EV
    Adószám: 91059721-1-33
    Cím: 2310 Szigetszentmiklós, Bóbitás utca 11.
    E-mail: szalaykarmen@gmail.com

    A fogyasztó a nyilatkozat elküldését követően további 14 napon belül köteles a terméket visszaküldeni.

    3. A termék visszaküldése és költsége

    A termék visszaküldésének közvetlen költsége a fogyasztót terheli, kivéve, ha a vállalkozás ezt külön átvállalta (nem).
    Utánvétes visszaküldést nem áll módunkban átvenni.

    A visszaküldött termék csak akkor fogadható el, ha:

    • sértetlen,

    • tiszta,

    • nem használt,

    • minden tartozéka és kiegészítője megvan.

    A termék kipróbálható, de nem használható olyan mértékben, ami csökkenti annak értékét.

    4. A vállalkozás visszatérítési kötelezettsége

    Az elállást követően a vállalkozás köteles 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak a megfizetett összeget, beleértve a szállítási költséget (az alap szállítási mód szerint).

    A visszafizetés mindaddig visszatartható, amíg:

    • a termék vissza nem érkezik, vagy

    • a fogyasztó hitelt érdemlően nem igazolja a feladást.

    A visszatérítés ugyanazzal a fizetési móddal történik, mint a vásárlás.

    5. Mikor nem gyakorolható az elállási jog?

    Az elállási jog nem érvényesíthető az alábbi esetekben:

    • Egyedi, személyre szabott termék rendelése esetén (pl. névre készített termék, egyedi méret, külön kérés szerint kialakított darab).

    • Olyan termék esetén, amely higiéniai okból felbontás után nem küldhető vissza (nem jellemző a jelen termékkörre).

    6. Elállási nyilatkozat minta

    A fogyasztó használhatja a következő mintát is:

    "Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék adásvételi szerződése kapcsán:
    Megrendelés száma:
    Termék neve:
    Vásárló neve:
    Vásárló címe:
    Dátum:"

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
  • Telefon: 06703954318
  • Internet cím: https://kyba.hu/
  • E-mail: szalaykarmen@gmail.com
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
 
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://www.kormanyhivatal.hu/
 
Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
 
Békéltető testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.A kérelemnek tartalmaznia kell
  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.humariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU